Przygotowywanie obrazu wektorowego pod HTML.

Yeah, udało mi się ogarnąć Illustratora. Wina leżała po stronie Adobe, bo miałąm wykupioną licencję na 12 miesięcy a mija mi 10 miesiąc. Szkoda, że musiałam czekać tydzień i poszło mi to na projekt "Daj sie Poznac". Cóż. Za to uczyłam się C++ którego kolejne lekcję wklęję w tym tygodniu. Wczoraj siedziałam w nocy i rysowałam w Illustratorze grafiki wektorowe, z których będe robić animację. Dzisiaj po pracy będę go kodować mój pierwszy projekt. Jupi! :D


Pobieranie ścieżek SVG path MLZ z Photoshopa i polyline points z Illustratora na HTML.


Jak pobrać ścieżki path z Illustratora dla HTML - ścieżka elementu points

<svg> <g> <rect> <circle> <polyline points = "33.55 22.33 22 55"/> </g> </svg>

Pojedynczy obiekt

  1. Zaznacz cały pojedynczy obiekt (odblokuj wszystkie warstwy, w przeciwnym wypadku nie zostaną zapisane do ścieżek).
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy Eksportuj zaznaczone, ustaw jako SVG i Zapisz.
  3. Zapisany plik możesz zrzucić na edytor tekstowy typu Notepad+ lub Sublime, na którym wyświetli Ci się kod.

Cały projekt

  1. Zaznacz wszystko (zablokuj niechciane warstwy, odblokuj, te, które mają znaleźć się na projekcie). 
  2. Kliknij File >  Eksploruj, ustaw jako SVG. Zapisz i utworzy ci się plik. 
  3. LUB W dolnym lewy rogu masz ikonę planety, kliknij i wyświetli Ci się kod, który mozesz skopiować.



Jak pobrać ścieżki Photoshopa do Illustratora

Za pomocą narzędzia Path Component Selection tool lub Direct Selection tool (kursory krzywych / ścieżek) zaznacz warstwy, które Cię interesują. Metodą kopiuj-wklej lub przenieś je do Illustrarora. W oknie Pastle Option zaznacza czy chcesz swoje ścieżki jako kształty (shapes) czy ajko ścieżki (paths).

Na skróty :

File > Export > Paths To Illustrator. Następnie otwórz w Illustratorze. 


Jak pobrać ścieżki z Photoshopa ma HTML - ścieżka elementu path d="MLZ"

<svg> <path id="Polygon"d="M22.44,L55.22,33.22Z"/> </svg>

  1. Za pomocą Path Component Selection tool lub Direct Selection tool (kursory krzywych / ścieżek) zaznacz warstwy, które Cię interesują. 
  2. Następnie File > Export >  Quick Export as SVG
  3. Zapisany plik możesz zrzucić na edytor tekstowy typu Notepad+ lub Sublime, na którym wyświetli Ci się kod.

Jak szybko zapisać obraz wektorowy z Photoshopa na dokument SVG

  1. Plik > Eksportuj > Szybki eksport jako format obrazu SVG
  2. Lub Plik > Eksportuj > Eksportuj jako. 
  3. Wybierz format SVG.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Na początku był C++... #nauka

Pętla for, while, do.. while. Pętle wyjaśnione cz.2 #c++